E-magazine Nr10 - Interview Marketing & Communicatie Stagiaire Lotte

 
stagiaire_lotte
COF_NieuwsbriefNr10_Lotte.jpg

Lotte is 23 jaar en loopt sinds november 2018 stage bij Coffeelicious. Ze studeert marketing en communicatie op het ROC in Utrecht. We zijn erg benieuwd waar Lotte zich iedere dag mee bezig houdt bij ons en hoe zij haar stageperiode ervaart.

Hoe ben je bij Coffeelicious terecht gekomen?
Ik was op zoek naar een leuke stage bij mij in de buurt, ik woon zelf in Giessenburg. Via stagemarkt.nl ben ik toen bij Coffeelicious terecht gekomen. Wat erg leuk was want ik kende het bedrijf namelijk al! Voordat ik stage ging lopen bij Coffeelicious ging ik hier al vaak lunchen met vriendinnen. Het liefste bij de vestiging in Rotterdam, hier kom ik namelijk graag :-)


Waarom heb je er voor gekozen om stage te lopen bij Coffeelicious?
Eigenlijk heb ik geen seconde getwijfeld, na het sollicitatiegesprek voelde het voor mij direct goed, ik heb daarom ook niet meer verder gekeken naar andere stages. De reden dat ik bij Coffeelicious stage wilde lopen is omdat ik een bedrijf wilde wat persoonlijk bij mij past, in mijn vrije tijd houd ik er enorm van om verschillende koffietentjes en zaakjes op te zoeken. Het leek me dus interessant om in een branche die mij aansprak de marketing te doen. Ook gaf Fiona in het gesprek al aan dat er heel veel mogelijkheden voor mij waren en ik al mijn creatieve ideeën uit mocht voeren, deze vrijheid krijg je niet zo snel bij andere stage bedrijven. 

Wat is het leukste aan je stage bij Coffeelicious?
Er zijn niet echt specifieke taken die ik leuker vind dan andere, ik vind eigenlijk alles wel heel leuk, haha. Het contact houden met bloggers waarmee we samenwerkingen hebben vind ik super leuk en het opzetten van campagnes of acties geeft me ook energie, maar juist de diversiteit en het verschillende takenpakket vind ik heel fijn en blijft iedere dag een uitdaging. 

Waar heb je het meeste van geleerd tijdens je stage?
Ik weet nu veel van marketing en communicatie af en weet welke stappen ik online moet nemen om een bedrijf zichtbaarder te maken voor het publiek. Ik heb geleerd hoe ik op een professionele manier contact onderhoud met gasten en partners en wat erg leerzaam was tijdens mijn stage waren projecten als thuisbezorgd. Hier heb ik veel van geleerd en ben ik veel zelfstandiger door geworden. Ik merk dat ik persoonlijk ook gegroeid ben en mezelf meer open kan stellen en tegelijkertijd meer professioneel en adequaat kan handelen.

Voor de mensen die niet zo goed weten hoe een dag van een marketingmedewerker eruitziet, wat doe jij zoal?
Eigenlijk doe ik alle online en offline marketing samen met Fiona en Stephanie (mijn mede collega stagiaire). Alle communicatie die de gasten zien op onze online kanalen zijn door ons geplaatst. Ook gaan wij in het zomerseizoen weer meer acties en evenementen organiseren wat denk ik wel heel leuk is om te weten voor alle Coffeelicious fans! :-)

Welk gerecht van Coffeelicious vind jij het lekkerst?
Daar is geen twijfel over mogelijk… de Coffeelicious pancakes!

Wat doe je verder in je vrije tijd?
Ik werk gek genoeg graag maar in mijn vrije tijd onderneem ik dingen met mijn vrienden zoals terrassen, uitgaan en nieuwe hotspots ontdekken. Daarnaast reis ik enorm graag, doe ik regelmatig citytrips en is mijn lievelingssporten scuba diving.

Wat zijn je toekomstplannen?
Wat ik precies wil in de toekomst weet ik nog niet, maar ik ben in ieder geval nog lang niet uitgestudeerd en vind het fijn om mezelf verder te ontwikkelen.

Hoe zou je Coffeelicious omschrijven?
Enorm gepassioneerd, onderscheidend en het is mooi om te zien dat ze altijd gaan voor kwaliteit. Ze hebben écht oog en aandacht voor de gasten. 

 
Eva Selij